Заплахи за работата изместват купуването на гласове - Vesti.bg

Заплахи за работата изместват купуването на гласове - Vesti.bg

ЗАПЛАХИ, МУТРИ

"Принуда и преки заплахи изместват купуването на гласове", коментира в "Труд" социологът Антоний Гълъбов. Опасността от загуба на работа или възможността за намиране на подходяща определя поведението на все повече избиратели.

Заплахата за съкращения на работници, които не гласуват за посочената от работодателя им партия или коалиция, също подменя и компрометира свободната воля на избирателите.
Сравнително редки, но още по-уродливи са заплахите към вярващи, че техни близки няма да бъдат погребани според религиозните изисквания....
От години в министерството се прави щаб, който да следи за нередности, за купуване на гласове и т.н.
Но този път МВР прави нещо по-различно, което дава началото на една опасна игра - вътрешният министър и шеф на предизборния щаб на ГЕРБ Цветан Цветанов обяви, че е създаден специален щаб, който да разработва планове за противодействие на провокации и създаване на напрежение в смесените райони. От това по-голяма провокация едва ли може да има...
Дружества и банки прехвърлят взимания на мутренски фирми, алармира Константин Пенчев, омбудсман на България. В интервю за "Новинар". Хората се оплакват, че са рекетирани. Става дума за доставчиците на обществени услуги като топлофикация, електроразпределителните дружества, мобилни оператори. Банки се възползват от законовата възможност да си прехвърлят вземанията на други фирми със съмнителна репутация, които изненадват длъжниците на тези дружества или банки с новината, че тези взимания вече са прехвърлени и започват да искат събирането им с методи, които бяха познати от началото на прехода.

Нарушение на закона няма..."


ХИПЕРМАРКЕТИТЕ СРЕЩУ ДРЕБНИТЕ АГРОПРОИЗВОДИТЕЛИ

"Качеството на храните пада, а цените им скачат", коментира"24 часа". Производствената инфлация е по-висока от потребителската. Цените на едро скачат повече, отколкото тези в магазините. За последната година поскъпването на изхода на предприятията е 8,4%, а инфлацията е само 4,4%. Обяснението: в България в навлязоха десетки мултинационални вериги хипермаркети. Те се снабдяват директно от производители от цял свят. Заради жестоката конкуренция водещият принцип е ниската цена, но чест за сметка на качеството."

Коментари

Популярни публикации от този блог

Човекът е социален ИНДИВИД

Подадох сигнал за сеч, оказала се формално законна

V Антон Макаренко: Докуфилми, аудиокниги и филми, свързани с този голям Чоеек