Имидж в чужбина се поддържа с работа в България, а не с гениални реклами: Интервю c Надежда Кънева - Dnevnik.bg

Интервю | Надежда Кънева: Имидж в чужбина се поддържа с работа в България, а не с гениални реклами - Dnevnik.bg

"Националните идентичностите са постоянно в процес на промяна и случване. Те се изживяват и изразяват на много нива – лични и колективни. В миналото задачата да изразят националното е била привилегия на поети, художници, артисти, композитори, будители, учители – накратко, цяла класа от интелектуални елити.

Когато казвам, че националния брандинг се опитва да реконструира националното в измеренията на пазарната практика и идеология, имам предвид следното: когато нацията се редуцира до идеята за запазена марка, традиционните интелектуални елити губят своята легитимност и са измествани от пазарни елити, които узурпирата силата и правото да изразяват националните идентичностти. Това е процес, който води до фундаментални промени в културните приоритети на една държава.
...
Безкрайните български тревоги за това кой и как ни вижда "отвън" – и по-конкретно "на запад" – са присъщи на малки и маргинални държави, чиято политическа и икономическа съдба не винаги е под техен контрол. Проф. Александър Кьосев твърди, че този начин на мислене е вкоренен в националната ни психология от самото създаване на модерната българска нация в края на Отоманската империя. Той нарича тази наша склонност да възприемаме западните модели като единствените легитимни модели за подражание "авто-колонизация."

Коментари

Популярни публикации от този блог

Човекът е социален ИНДИВИД

Подадох сигнал за сеч, оказала се формално законна

V Антон Макаренко: Докуфилми, аудиокниги и филми, свързани с този голям Чоеек