СВОБОДНО ОБРАЗОВАНИЕ: "Ако дадеш свобода на хората, те поемат отговорност"- в. Сегашното
Ако дадеш свобода на хората, те поемат отговорност: - Г-н Пидерсен, каква част от децата в Дания учат в свободни училища? brbr- В Дания има 550 свободни училища, в които учат около 17% от датските деца. В Асоциацията на датските ...
КОМЕНТАР:
Разбира се, че звучи чудесно и грабва. НО някога така ни грабна и "демокрацията" и тръгнахме след мечтата, която се оказа не само поредната утопия, но и поредната лъжа и предоверяване. Защо? "Предоверяване" и "наивност" са моите отговори, опростенчески казано. И ненаучаване на уроците от историята, едно - защото са били забравени, и второ - защото или не са били написани, или написаното и обобщеното е било скрито.
Защо асоцииран двете неща? Защото и тук презумпцията е, че живеем не в бигбрадърски, а в свободен и демократичен свят, и че само (нашата) държавата ни пречи и ни е виновна. Че има някой друг да ни предпазва и пази (Бих Брадър и НАТО).
И вероятността е образованието, кето, колкото и недостатъци да има сега, е все пак налично, да се окаже сред същите руини, както и нашата и много други държави и държавности...
Така че въпвосът е: възможно ли е "свободно" и "демократично" образование в несвободен и недемократичен свят? И как да се постигне това.
КОМЕНТАР:
Разбира се, че звучи чудесно и грабва. НО някога така ни грабна и "демокрацията" и тръгнахме след мечтата, която се оказа не само поредната утопия, но и поредната лъжа и предоверяване. Защо? "Предоверяване" и "наивност" са моите отговори, опростенчески казано. И ненаучаване на уроците от историята, едно - защото са били забравени, и второ - защото или не са били написани, или написаното и обобщеното е било скрито.
Защо асоцииран двете неща? Защото и тук презумпцията е, че живеем не в бигбрадърски, а в свободен и демократичен свят, и че само (нашата) държавата ни пречи и ни е виновна. Че има някой друг да ни предпазва и пази (Бих Брадър и НАТО).
И вероятността е образованието, кето, колкото и недостатъци да има сега, е все пак налично, да се окаже сред същите руини, както и нашата и много други държави и държавности...
Така че въпвосът е: възможно ли е "свободно" и "демократично" образование в несвободен и недемократичен свят? И как да се постигне това.
Коментари
Публикуване на коментар