Човекът е социален ИНДИВИД
Човекът е социален ИНДИВИД. Индивидуалист, който е част от общност . Социалността предполага толерантност, сътрудничество по общи дела , взаимна подкрепа и етичност .("Общност" е различно от "йерархия".) Човекът е личност, която цени свободата си и отстоява личното си пространство - физическо и психическо -, и границите му. Отстояването на личните граници означава умение за поставянето им, което е също така самоограничаване. И е обратното на алчност. " Свободата е осъзната необходимост" - Бенедикт Спиноза. Точно поставянето на граници между свое и несвое е щекотлив въпрос. В това отношение еволюцията ни поваля под кота нула, мисля. Човекът е животното с най-развит разум по подразбиране. Или не? . .. За мен това, че някой хомо постила ловния трофей меча кожа в дома си много по-често, отколкото обратния случай, говори не за наличие на повече разум, а за ефикасна агресивност. Тук вече се сещам за Ерих Фром: дали мечата кожа му е нужна за да бъде ...
По принцип на вярвам на реформите на това правителство. В този контекст - и на този министър.
ОтговорИзтриванеНо има още една причина за последното. На 22-рата националната студентска олимпиада по програмиране Нов български университет, откъдето дойде министърът, е на 7-мо място след много от традиционните нереформирани и немодерни БГ университети.
Класацицята е следната:
1. Софийски университет
2. Американски университет в България
3. Русенски технически университет
4.Технически университет - София
5. Шуменски университет
6. Варненски икономически
7. Нов български
8. Бургаски свободен университет
9. Великотърновски университет
10. Пловдивски университет
10. Габровски Технически университет
10. Югозападен университет.
Парадоксалното е, че НБУ е може би най-богатия ВУЗ в България, заедно с АМБ (който е втори). Аз съм чувала от преподавател по информатика от СУ, преподаващ от НБУ, че нивото на обучение в последния е по-високо. Тя самата препоръча на своя син да запише информатика в НБУ. Но резултатите на олимпиадата се различават от това. Дали не може да се вярва на тези резултати или не може да се постави знак на равенство между частно училище и по-добро ниво... Всъщност, последното е май отдавна известен факт.
Във всеки случай, не ми харесва този революционен устрем. Може реформите да се забавят, но по-добре да се постигнат по друг начин и базирайки се на повече обществено доверие към управляващите, респективно извършващите ги. Понякога консерватизмът е най-добрата тактика, особено в консервативна институция като образованието